Lejonet!



Född mellan 23 juli - 22 augusti


Nyckelord: Centrera
Element: Eld
Planet: Solen
Lyckodagar: 1-11 april, 2-12 juni, 3-13 oktober, 3-12 december Se upp för den 15 i varje månad!
Färg: Orange
Tursiffra: 6
Turveckodag: Lördag

Tapperhet, mod och ädelhet förknippas gärna med lejonet. Lejonet har ofta ett storslaget sätt, men uppskattas ändå då hon är generös och varmhjärtad. Stoltheten och attityden kan dock ibland resultera i ett slösaktigt beteende. Stoltheten kan också göra det svårt för henne att ändra sig när hon väl har fattat ett beslut eller skapat sig en uppfattning om något. Hon lyssnar sällan till andras råd, följer inte med strömmen, men är mer än någon annan beroende av andras kärlek.
Som präst eller skådespelare kommer hon bäst till sin rätt.
Hon är varm och uppriktig och vill att vännerna ska trivas i hennes sällskap. Hon har förmågan att se en tillrättavisning enbart som en sporre och anledning till förbättring. Detta under förutsättning att den som är missnöjd med henne eller påpekar ett fel hon gjort, säger det diskret och taktfullt.
Hennes idéer är bra och stora. Tror man på henne kan man få glädje för livet. Hon strävar framåt, buren av självförtroende. Hon är vänlig och trevlig och saknar inte humor.
På samma sätt kan denna ekonomiskt sinnade varelse förvandlas till en slösare i stora mått. Hon uppfattas ibland som mallig och uppblåst när hon visar sin extravaganta sida. De kan ha fel. Hon är inte alltid ute efter att visa upp sig, vilket hon har en benägenhet till. Känner hon sig missförstådd blir hon lätt sårad.
Kyssen är en högtidsstund för ett Lejon och tillhör inte den grå vardagen. Sedan spelar det mindre roll om det utvalda offret verkligen älskar henne, det kommer hon ändå se till att det gör så småningom. Hon väntar tålmodigt på den dagen. Dessutom har hennes kärlek lätt att smitta av sig på andra.
Lejon har en fantastisk aptit på livet och älskar att gå ut och roa sig med sina vänner. Hon tycker om stora evangemang med massor av glitter och glamour och kopplar ofta av med en utekväll.
Lejon tycker inte om att äta ute på egen hand eftersom hon behöver värme och sällskap. Att shoppa är också en av hennes favoritsysselsättningar, men hon kan förstås känna sig mycket frustrerad om hon inte har tillräckligt mycket pengar för att köpa det hon vill ha.
Somliga Lejon är lata, men de flesta tycker om att uttrycka sig genom något slags fysisk aktivitet. Lejon älskar även att röra sig till musik.
Smärtpunkter hos Lejonet är blodet och synen. Ögonen bör du skydda från starkt solljus och glöm inte att kolla dina blodvärden!

De flesta saker stämmer faktiskt in på mig. (Enligt mig själv iaf)
Jag kan ofta haka mig upp på vissa saker
När jag väl skapat mig en uppfattning av folk så ändras den inte.
Jag lyssnar för det mesta inte på någon annan än mig själv.
För bara några år sen var mitt mål att bli skådespelerska i Hollywood.
Om någon påpekar något fel jag gjort/sagt osv. på fel sätt så kan jag ta väldigt illa upp.
Jag saknar absolut inte humor och jag hoppas att jag är vänlig och trevlig. (Vilket jag tror att jag är)
Jag gillar att stå i centrum samtidigt som jag inte gillar att göra det.
Jag gillar att vara ute och gå väldigt mycket och självklart gillar jag att röra mig till musik.
Jag har väldigt många och stora problem med mina ögon.

Det enda som INTE stämmer är att lejon och jungfru inte passar ihop. Jag och Marcus har bevisat att det inte alls är så<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0