INTE okej!

Idag på NK:n fick jag veta att min lärare kommer att få sparken, eller har(?), vilket jag är otroligt arg och less över. Jag ska berätta från början:

När jag började tvåan så hade vi just denna lärare i NK A kursen. Hon är en otroligt bra lärare, men har haft väldigt många motgångar. Efter att vi slutat tvåan så sparkade de henne och massa andra lärare. Sedan, när vi skulle börja läsa NK B i trean så skulle vi få en ny lärare. Jag kommer inte ihåg namnet så vi får kalla henne X. Denna X var och är sjukskriven(tror jag?) så vi vet inte vem hon är och vi har inte ens sett hur hon ser ut. Så vi fick en vikarie för henne, Erika. Erika var också en väldigt bra lärare men efter jul så blev hon mammaledig och vi var tvungen att få ytterligare en vikarie. Denna vikarien blev Janette, vår nuvarande lärare. Och så idag fick vi veta att hon ska få sparken och kommer att jobba med oss fram till vecka 18. Efter vecka 18 så kommer vi att få YTTERLIGARE en vikarie. Men grejen är den att just nu så har de ingen vikarie åt oss. Om de inte hitta någon vikarie så kommer vår nuvarande lärare/vikarie få vikariera för sig själv. Jag vet, det är sjukt! Men en annan grej då är att hon har sökt till en utbildning som börjar vecka 18 eller 19, så om hon kommer in där så kanske inte vi får någon lärare, inte heller några betyg och då kommer vi inte kunna ta studenten!!!!!!!!!

Detta ser jag och min klass som ett väldigt stort problem så jag kommer själv, eller med andra från klassen, protestera och säga ifrån. Jag fick lite vägledning av en okänd person som ej får nämnas, så jag/vi ska först prata med gymnasiechefen, sedan med en kvinna på kommunen och någon stans där mittemellan kommer jag/vi att höra av oss till NSD och Kuriren.

Dock så vet jag inte hur detta kommer resulteras. Det hela känns lite drastiskt, men om man tänker så här, skolan ska jobba FÖR eleverna och inte MOT eleverna som det verkar nu. De ska inte heller låta eleverna själva ta tag i saker bara för att ingen annan på skolan kan få tummen ur arslet (Ursäkta ordvalen men det är sant). Jag vet inte riktigt, någon som har några tips på hur jag/vi ska gå till väga?

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0