Spännande och lärorika upplevelser

Nu var det ett tag sen jag skrev, vilket inte är så konstigt med tanke på allt som varit de senaste veckorna. Jag ska berätta lite kort om allting jag varit med om.

Onsdagen den 17:e klev jag upp tidigt på morgonen för att ta tåget till Kiruna, jag och Hanna skulle nämligen på ett möte för entreprenörer. Vi for med några andra bodensare och lärde känna varandra lite på tåget. Sedan var vi på möte där de babblade om saker jag varken förstod eller kommer ihåg. Vi hade i alla fall en jätte trevlig dag men mysig middag i Kiruna stadshus. Senare på kvällen blev det lite "partaj" på Scandic hotel med alla företagssnubbar (ja, det var mest snubbar där). Vi hade jätte trevligt och kvällen blev senare än vad jag kunde tro.
torsdagen vaknade jag kring tio med världens huvudvärk. Alltså jag skämtar inte, har aldrig varit med om något liknande. Det var bara att bita ihop och stå ut under dagens föredrag som var. Dagens höjdpunkt var Yngve Bergqvist, skaparen av Ice Hotel, som pratade om hans liv osv. Han verkar vara en underbar människa som man verkligen ska se upp till. (Har skrivit han som en känd människa med stark utstrålning i mitt CV till ica kvantum som jag skrev ikväll) Men i alla fall, sedan blev det en jätte mumsig middag med oxfile, potatis och grönsaker. Direkt efter det blev det godnatt för mig eftersom att tåget hem skulle gå 05.38 morgonen därpå. Detta var en riktigt lärorik upplevelse med många härliga människor.

Fredagen då jag kom hem for jag och Marcus till Luleå och bestämde var vi skulle åka utomlands, är jätte nöjd och nu är resan bokad och klar. YIPPIE!!

I måndags då, jo då var teknik och samhälls i kåbdalis och åkte skidor och snowboard, vilket var helt underbart. Jag har fått en ny passion tror jag, att åka slalom. Dock hade jag en obeskrivlig smärta i fötterna efteråt vilket var så otroligt jobbigt att jag var nära på att börja gråta. Det kändes som tusen nålar i foten + att den brann + att den hade blivit sönderslagen. Ajja, ibland måste man stå ut med lite smärta.

Onsdagen och torsdagen denna veckan gick helt och hållet åt den regionala UF mässan som hölls på arenan i Boden. Det var många förberedelser och väldigt lång dag med mycket prat med många människor. jag vill bara ge en stor eloge till Lovisa som har varit superduper duktig med sin affärside, att designa brandsläckare. Hon Vann fyra priser under denna mässan, vilket var otroligt bra gjort.

I fredags blev det ingen skola för min utan det blev bowling med SPEK07. Det var grymt roligt och jag kände mig väldigt duktig som gjorde ovanligt många strikar och spärrar(?). Sedan var vi även hundvakt till marcus urgulliga "lilla" vovve.


Något mer orkar jag inte skriva nu för jag tror ändå inte att någon orkar läsa nå mer men här kommer alla dessa ord i bilder.


Tequila race



Umgänge



Middagen i stadshuset



Chill på fredagskvällen



Sötnöt<3



Kåbdalis



Jag och Hanna i vår monter. (snodde några bilder av lovisa)



Duktiga lovan



Montrarna



Bowling



En söt Wilma!



SÅ SÖÖÖT<3



XOXO

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Vad kul att du skriver! Var ska ni åka nu då?:)

2010-03-30 @ 04:53:43
Postat av: jess

Jo, jag känner att jag måste skriva av mig lite så jag är inne i en skriv period nu! :)

Vi ska åka till Bulgarien, lägger upp bilder lite senare kanske!

2010-03-30 @ 17:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0